Regulamin
Regulamin sklepu internetowego Bert-Sport
Bardzo ważne jest zapoznawanie się z treścią Regulaminu, Zasadami ochrony danych i Polityką prywatności, za każdym razem przed złożeniem zamówienia, ponieważ Regulamin może ulec zmianom. Klienta obowiązuje wersja Regulaminu dostępna na stronie Sprzedawcy w momencie składania zamówienia.
Dostępność produktów i usług na stronie w danym momencie nie wskazuje ani nie jest gwarancją, że te produkty będą dostępne zawsze. Zastrzegamy sobie prawo do wycofania ze sprzedaży dowolnego produktu w każdym momencie.
Postanowienia wstępne
- 1. Sklep internetowy BERT - SPORT, dostępny pod adresem internetowym http://bert-sport.com.pl/ prowadzony jest przez Leszka Janiczaka prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą BERT – SPORT Leszek Janiczak, Luborzyca 221, 32-010 Luborzyca, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6792001879, REGON 120314286.
- 2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
Kontakt ze Sklepem
- 1. Adres sklepu stacjonarnego Sprzedawcy: ul. Tadeusza Ptaszyckiego 4, 31-979 Kraków (obok wejścia na Stadion KS Hutnik)
- 2. Adres e-mail Sprzedawcy: bert-sport@tlen.pl
- 3. Numer telefonu Sprzedawcy: 608 398 300 lub 608 398 100
- 4. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą w każdy w/w sposób.
- 5. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy BANK PKO BP 31 1020 2906 0000 1202 0148 7222
Definicje
- 1. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- 2. Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą BERT – SPORT Leszek Janiczak, dostępny pod adresem internetowym http://bert-sport.com.pl/ prowadzony jest przez Leszka Janiczaka prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą BERT – SPORT Leszek Janiczak, Luborzyca 221, 32-010 Luborzyca, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6792001879, REGON 120314286
- 3. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- 4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- 5. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym http://bert-sport.com.pl/
- 6. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- 7. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
- 8. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu/ów ze Sprzedawcą.
- 9. Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- 10. Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- 11. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- 12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- 13. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- 14. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- a. urządzenie końcowe (komputer, telefon, tablet) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu: Internet Explorer, Mozilla Forefox, Google Chrome bądź inną zaktualizowaną i odpowiednio skonfigurowaną,
- b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- c. włączona obsługa plików cookies,,
- d. zainstalowany program FlashPlayer.
Informacje ogólne
- 1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- 2. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z poniższymi postanowieniami albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- 3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- 4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe),
o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży. - 5. Prezentowane Produkty są w możliwie najwierniejszy sposób odzwierciedlający rzeczywiste kolory, jednakże sposób wyświetlania koloru zależy od używanego systemu operacyjnego i sprzętu.
- 6. Wymiary produktu podane na stronie bert-sport są jedynie orientacyjne i mają ułatwić wybór modelu lub fasonu, ale nie są rzeczywistymi wymiarami zamawianego Produktu. Wymiary rzeczywiste mogą się różnić w zależności od materiału, z którego został wykonany.
Zakładanie Konta w Sklepie
- 1. W celu złożenia zamówienia nie ma konieczności rejestrowania się na stronie Sklepu.
- 2. Zachęcamy jednak do założenia Konta w Sklepie i w tym celu należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: Imię Nazwisko E-mail i ustalone hasło (należy potwierdzić regulamin i politykę prywatności).
- 3. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- 4. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych
w Formularzu rejestracji. - 5. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane poniżej.
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- 1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
- 2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- 3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- 4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie: danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać sposób dostawy Produktu, podać dane do faktury (jeżeli jest potrzebna), e-mail i telefon celem ułatwienia realizacji Zamówienia, oraz można wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych
w celach marketingowych; - · Karta kredytowa lub debetowa Dane płatności można wprowadzać
w momencie składania i opłacania zamówienia ważną kartą kredytową lub debetową (Visa lub MasterCard). Odpowiednia kwota zostanie zablokowana na karcie, ale płatność zostanie pobrana dopiero w momencie wysłania zamówienia. Bert-Sport zastrzega sobie prawo do sprawdzenia ważności karty kredytowej lub debetowej, tego, czy stan karty umożliwi opłacenie zamówienia oraz tego, czy dane adresowe podane w momencie dokonywania zakupu są poprawne. Możemy odmówić realizacji zamówienia na podstawie wyników tej kontroli. - · Przelewy24 Podczas procesu zamawiania Klient zostanie przekierowany na stronę swojego banku, aby sfinalizować proces płatności. W przypadku korzystania z bankowości online dostępnej dla najbardziej popularnych polskich banków, można skorzystać z płatności poprzez Przelewy24 -konto zostanie natychmiast obciążone kwotą należności.
- · Płatność kartą płatniczą (tylko przy wyborze odbioru osobistego i jest dostępna bez żadnych dodatkowych opłat
- · Płatność gotówką (tylko przy wyborze odbioru osobistego i jest dostępna bez żadnych dodatkowych opłat
- · Bony podarunkowe BERT-SPORT (tylko przy wyborze odbioru można opłacić całe zamówienie lub tylko jego część w naszym sklepie stacjonarnym.
- · PAYU
- · Przelew tradycyjny
- · Pobranie (przy odbiorze przesyłki)
- kliknąć przycisk “Zamawiam”;
- dokonać wyboru sposobu płatności i odbioru zamówienia na stronie „Dostawa
i płatność”; - wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności:
i w zależności od wyboru sposobu płatności, opłacić zamówienie.
- 4. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- a. Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa;
- b. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa;
- c. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Tadeusza Ptaszyckiego 4, 31-979 Kraków (obok Stadionu KS Hutnika);
- d. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
- e. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się w Regulaminie poniżej i na stronie Sklepu.
- W każdej chwili Klient może wrócić do kontynuowania zakupów lub przejść do finalizacji zamówienia.
Dostawa i płatność
- 1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym.
- 2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- 3. W przypadku wyboru przez Klienta:
- a. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- b. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- c. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji
o gotowości przesyłki do odbioru. - 4. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę niezwłocznie, nie później niż w terminie do dwóch dni roboczych, licząc w następujący sposób:
- a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- c. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w następnym dniu roboczym poprzedzającym złożenie zamówienia. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
5. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna. Standardowo dostawa Produktu odbywa się (na terenie Polski i za granicę) przez firmę kurierską DPD (zgodnie z jej aktualnym cennikiem obowiązującym na stronie www.). Dodatkowo koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
Prawo odstąpienia od umowy
- 1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny, pod warunkiem, że zamówione produkty zostaną zwrócone
w niezmienionym stanie. Oznacza to, że produkt nie może być uszkodzony, zabrudzony, uprany, zmodyfikowany ani noszony (poza przymierzeniem). Ponadto produkt powinien posiadać wszystkie metki i etykiety. - 2. Bieg terminu określonego powyżej rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- 3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- 4. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres e-mail Sprzedawcy bert-sport@tlen.pl. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- 5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres
e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. - 6. Skutki odstąpienia od Umowy:
- a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- b. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, koszty dokonanej przez niego płatności (bez kosztów dostawy).
- c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- d. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- e. Konsument powinien odesłać Produkt na adres sklepu stacjonarnego Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia,
w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. - f. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające
z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. - 7. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi
w odniesieniu do Umowy: - a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- b. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- c. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
Reklamacja i gwarancja
- 1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- 2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- 3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
- 4. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta
w związku z wadą towaru. - 5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- 6. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w Regulaminie (adres sklepu stacjonarnego Sprzedawcy).
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- 1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- 2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: - a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą. - b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą.
- c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- 1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- 2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
- 3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych
w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
Postanowienia końcowe
- 1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- 2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw -
w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. - 3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- 4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.